אפליקציית טלגרם, שהושקה בשנת 2013, צמחה במהירות לפלטפורמה מובילה להעברת הודעות מיידיות בכל רחבי העולם. בזכות ממשק משתמש נוח ואבטחה גבוהה, טלגרם הפכה למועדפת בקרב קהלים מגוונים. בישראל, הפופולריות של טלגרם זינקה בשנים האחרונות, והיא הפכה לכלי תקשורת מרכזי במיוחד בקרב צעירים, אנשי הייטק ומפרסמים. תכונות מתקדמות כמו קבוצות עם עשרות אלפי חברים וערוצי חדשות מאפשרות לה לשמש כפלטפורמת הפצת מידע משמעותית, מה שהופך אותה לכלי פרסום אפקטיבי. קצב הצמיחה שלה ממשיך לעלות בצורה מרשימה, במיוחד בתקופות של אי-יציבות פוליטית וביטחונית, אז ערוצי טלגרם שונים מציעים מידע עדכני ואותנטי ללא צנזורה.
כיום ניתן למצוא הזדמנויות של ממש לפרסום זול ולחשיפה משמעותית בלא מעט ערוצי טלגרם. ישנן שתי דרכים עיקריות, הבולטות מעל לחלופות לפרסום בטלגרם ומציגות גישות שונות בתכלית לדרך הפרסום:
פרסום באמצעות סוכנות "אינפורמטיקס"
תוכנית הפרסום בטלגרם של אינפורמטיקס מציעה בניית קמפיין פרסומי בפלטפורמת טלגרם. לאינפורמטיקס היכרות מעמיקה עם הפלטפורמה ולהבדיל מ- ShoutOuting הפרסום באינפורמטיקס הנו תחת מעטפת של ליווי אישי, וחלק מהשירות כולל גם את הגרפיקה, מסרים ובחירה קפדנית של הערוצים לפרסום.
לאינפורמטיקס שיתוף פעולה הדוק עם למעלה מ- 100 ערוצים בטלגרם, המובילים בישראל מה שמקנה לסוכנות גישה למיליוני גולשים מדי יום.
לפי אלעד כהן, מנכ"ל אינפורמטיקס, מחירי הפרסום בטלגרם עדיין נמוכים באופן מפתיע בהשוואה לכל שאר הפלטפורמות ויש כיום הזדמנות יוצאת דופן להגיע לקהל ישראלי נרחב במחירים הזולים מכל ערוץ פרסום חלופי ככלל, ובפרט בהשוואה לאתרי האינטרנט של ערוצי החדשות המובילים.
פלטפורמת ShoutOuting (הנפלאה)
זוהי זירת מסחר ייחודית המחברת בין מנהלי ערוצים בטלגרם (אך לא רק, גם קבוצות פייסבוק, ווטסאפ ולינקדאין ניתן למצוא שם) לבין מפרסמים. ShoutOuting מאפשרת למנהלי ערוצים למנף את הקהל הקיים שלהם למטרות פרסומיות, ואגב כך להפיק תועלת כלכלית משמעותית מניהול הערוץ.
כיצד מפרסמים ב– ShoutOuting ?
תהליך הפרסום הוא קל, אינטואיטיבי ומהיר. לא נדרש ידע טכני או מקצועי, ואלו הם ארבעת שלבי הפרסום:
שלב ראשון: רישום לפלטפורמת ShoutOuting כמפרסם (יש לשים לב ולא לטעות ברישום כ"מפיץ" המיועד למנהלי הערוצים בטלגרם, פייסבוק, ווטסאפ וכיו"ב).
שלב שני: במידה ורוצים להתמקד בפרסום בערוצי טלגרם יש לבחור ב "פרסום בטלגרם"
שלב שלישי: בחירת הקבוצות והערוצים בהם תרצו לפרסם
שלב רביעי: ניסוח ועיצוב המודעה שתועבר למנהלי הערוצים השונים ויציאה לתשלום
לאחר השלמת ארבעת השלבים תעדכן הפלטפורמה את המפרסמים בדבר קצב התקדמות העלאת המודעה לקבוצות ולערוצים השונים.